Machine Gun Kelly, Camila Cabello - Bad Things 中文歌詞




Machine Gun Kelly, Camila Cabello - Bad Things 中文歌詞





//取消选取、防止复制 這首由饒舌歌手MGK,Machine Gun Kelly(機槍凱利)


跟Fifth Harmony(五佳人)中的Camila合作的新歌"Bad Things"(禁果)


讓我覺得Camila更有單飛的感覺了... 5H中她的歌聲是很獨特的


當初聽5H就特別注意到她的聲音跟她嬌小的身形,Solo的歌聲果然驚人

而MGK是來自美國的白人饒舌歌手,迄今發行了兩張專輯
稍微google了一下中文介紹,台灣愛聽饒舌的喜愛MGK音樂朋友似乎都很喜歡他的個性

而他的名字MGK是來自一個聲名狼藉的幫派集團


同時也呼應了他的饒舌特色,像機關槍一樣有力地掃射XD

然後這首的旋律非常令人印象深刻啊~
沒有翻譯之前還以為歌詞內容會很感人之類的
結果是歌頌愛跟性的美妙
在副歌裡Camila唱的角色就是陷入這種壞壞的美妙 但同時感到心情複雜
好像應該逃開 但又不由自主的越陷越深
"Don't think I can explain it / What can I say, it's complicated"
連自己都不懂 為什麼自己會對愛如此上癮

所以我不把bad things直譯成壞事囉,總之看也知道就是那些壞壞的事情XD
另外中文翻譯部分有時候也不會逐字把英文中的一些連接詞翻譯出來
會考量整段的意思來用中文的方式跟中文語意連接詞來呈現
所以看完一遍中文歌詞還是可以再仔細看一下英文歌詞嘿~
然後,聽歌看歌詞吧!不過小心美妙的旋律因此染上一點禁忌的顏色haha :x

最後補充一下Camila對這首歌的描述
  The song is the story of a "good" girl who is in love with a "bad" boy—kind of a modern take on a timeless Romeo and Juliet star-crossed lovers theme. I think it's an amazing modern love song. It incorporates a beautiful kind of haunting lyric from an old Fastball song "Out of My Head" that just stood out to me. The Futuristics did an amazing job of producing it. I'm really proud to be a part of it.
  這首歌說的是一個「好」女孩愛上一個「壞男孩」的故事——有點像是現代版的羅密歐與茱麗葉,命運多舛而不朽的愛情故事主題。我想這是一首非常出色的現代愛情歌曲,它其中包含了來自Fastball的老歌"Out of My Head"裡的一段歌詞(整段副歌的歌詞與旋律都是向那首老歌致敬),讓我很印象深刻。The Futuristics製作了這麼一首出色的歌曲,我真的非常開心自己能夠參與其中。
大概就是這樣囉:3




Machine Gun Kelly, Camila Cabello - Bad Things (Audio)


Machine Gun Kelly x Camila Cabello - Bad Things (Lyric Video)



Machine Gun Kelly x Camila Cabello - Bad Things



Machine Gun Kelly, Camila Cabello - Bad Things 中英文歌詞翻譯對照


[Chorus: Camila Cabello]
Am I out of my head?
是我一時頭昏嗎?
Am I out of my mind?
是我一時犯傻嗎?
If you only knew the bad things I like
你擁有的只是那些我愛嘗的禁果
Don't think that I can explain it
不要覺得 我能解釋這一切
What can I say, it's complicated
我該解釋什麼 一切難以言喻
Don't matter what you say
無論你要說什麼
Don't matter what you do
不管你要做什麼
I only wanna do bad things to you
我只想再次和你一起偷嘗禁果
So good, that you can't explain it
如此愉悅 你也無法解釋這一切
What can I say, it's complicated
我還能說什麼 這複雜的心情

[Verse 1: Machine Gun Kelly]
Nothing's that bad
事情沒那麼壞
If it feels good
只要一切愉快
So you come back
所以你回到我身邊
Like I knew you would
和我當初想的一樣
And we're both wild
我們本性狂野
And the night's young
夜晚青春不滅
And you're my drug
你就是我的癮
Breathe you in 'til my face numb
呼吸著你 直到雙頰麻痺
Drop it down to that bass drum
用力撞擊 低音鼓的震盪
I got what you dream about
我有你日思夜想的一切
Nails scratchin' my back tatt
你指尖陷入我刺青的背
Eyes closed while you scream out
閉上你的眼放肆地宣洩
And you keep me in with those hips
把我緊緊套牢 在你的臀間
While my teeth sink in those lips
當我的嘴咬上你的唇線
While your body's giving me life
當你賦予我生命的完美
And you suffocate in my kiss
我的吻讓你無法喘息
Then you said
你輕聲呢喃

[Pre-Chorus: Machine Gun Kelly]
I want you forever
想要永遠擁有你
Even when we're not together
就算我們不能在一起
Scars on my body so I can take you wherever like
我身上的印記 讓我到哪都能描繪你
I want you forever
我想永遠佔有你
Even when we're not together
就算我們得分隔兩地
Scars on my body I can look at you whenever
我身上的疤痕 讓我隨時都能回想起

[Chorus: Camila Cabello]
Am I out of my head?
是我失去理智嗎?
Am I out of my mind?
是我無藥可救嗎?
If you only knew the bad things I like
你擁有的只是那些我愛嘗的禁果啊
Don't think that I can explain it
我不知道 如何解釋這一切
What can I say, it's complicated
我該說什麼 一切無法言喻
Don't matter what you say
無論你要說什麼
Don't matter what you do
不管你要做什麼
I only wanna do bad things to you
我只渴望再和你偷嘗禁果
So good, that you can't explain it
如此愉悅 你也無法解釋這一切
What can I say, it's complicated
我還需要說什麼 我也搞不懂哪

[Verse 2: Machine Gun Kelly]
I can't explain it
我說不出個所以然
I love the pain
我深愛這種痛楚
And I love the way that your breath
我愛你每次呼吸起伏都
Numbs me like novacaine
酥麻我的心就像麻醉劑
And we are
而我們要
Always high
一輩子狂歡
Keep it strange
這奇妙的感覺
Okay, yeah, I'm insane
好吧 對 我是瘋了
But you the same
但你也一樣啊
Let me paint the picture
讓我在腦中描繪你
Couch by the kitchen
廚房轉角的沙發
Nothin' but your heels on
一絲不掛只剩下高跟鞋
Losing our religion
忘卻信仰地纏綿
You're my pretty little vixen
你是我可愛的小壞壞
And I'm the voice inside your head
我是你心頭的指揮官
That keeps telling you to listen
不斷對你說 聽著
To all the bad things I say
我跨越界線的指揮
And you said
你不禁呢喃

[Pre-Chorus: Machine Gun Kelly]
I want you forever
想要永遠擁有你
Even when we're not together
就算我們不能在一起
Scars on my body so I can take you wherever like
我身上的印記 讓我到哪都能描繪你
I want you forever
我想永遠佔有你
Even when we're not together
就算我們得分隔兩地
Scars on my body I can look at you whenever
我身上的疤痕 讓我隨時都能回想起

[Chorus: Camila Cabello]
Am I out of my head?
是我一時頭昏嗎?
Am I out of my mind?
是我一時犯傻嗎?
If you only knew the bad things I like
你擁有的只是那些我愛嘗的禁果
Don't think that I can explain it
不要覺得 我能解釋這一切
What can I say, it's complicated
我該解釋什麼 一切難以言喻
Don't matter what you say
無論你要說什麼
Don't matter what you do
不管你要做什麼
I only wanna do bad things to you
我只想再次和你一起偷嘗禁果
So good, that you can't explain it
如此愉悅 你也無法解釋這一切
What can I say, it's complicated
我還能說什麼 這複雜的心情

[Bridge: Camila Cabello]
The way we love, is so unique
我們的相愛 是宇宙唯一
And when we touch, I'm shivering
感受彼此溫度 我震顫的肩
And no one has to get it
不要再追究為什麼
Just you and me
只要想著你和我
Cause we're just living
我們享受著生活
Between the sheets
在棉被裡作夢

[Pre-Chorus: Machine Gun Kelly & Camila Cabello]
I want you forever
想要永遠擁有你
Even when we're not together
就算我們不能在一起
Scars on my body so I can take you wherever like
我身上的印記 讓我到哪都能描繪你
I want you forever
我想永遠佔有你
Even when we're not together
就算我們得分隔兩地
Scars on my body I can look at you whenever yeah
我身上的疤痕 讓我隨時都能回想起 yeah

[Chorus: Camila Cabello]
Am I out of my head?
是我失去理智嗎?
Am I out of my mind?
是我無藥可救嗎?
If you only knew the bad things I like
你擁有的只是那些我愛嘗的禁果啊
Don't think that I can explain it
我不知道 怎麼解釋這一切
What can I say, it's complicated
我該說什麼 一切無法言喻
Don't matter what you say
無論你要說什麼
Don't matter what you do
不管你要做什麼
I only wanna do bad things to you
我只渴望再和你偷嘗禁果
So good, that you can't explain it
如此愉悅 你也無法解釋這一切
What can I say, it's complicated
我還需要說什麼 我也搞不懂哪


★若有翻譯上的疑惑跟錯誤歡迎討論指正!

评论

热门博文