gnash - I hate u I love u (feat. Olivia O'brien) 中文歌詞

gnash - I hate u I love u (feat. Olivia O'brien) 中文歌詞




這首歌
我只能說是生化兵器
太恐怖了
100%適合剛失戀的人和工具人聽
寫歌的這兩個人某種程度應該是想要報復社會也說不定(?
All alone I watch you watch her
這句根本是精髓
話說翻到這句的時候
我突然想到
該不會有人也正在暗戀我?

最後在防雷一次好了
如果剛失戀的真的別看歌詞
聽歌就好

PS:這首歌很多地方文法有錯,別學!!
(會害翻的人看得很累...)





Feeling used

感覺被利用了

But I'm

但是我

Still missing you

還是不自覺的想著你

And I can't

我似乎還是沒辦法
See the end of this
面對我們之間的結局

Just wanna feel your kiss
就只是想感受一下
Against my lips
妳的唇吻在我嘴上的感覺
And now all this time
現在一切的種種
Is passing by
都是過去了
But I still can't seem to tell you why
但我似乎還是沒辦法清楚知道
It hurts me every time I see you
為什麼每次看見你,我的心都會這麼的痛
Realize how much I need you
我想這應該是代表我有多麼需要你吧

I hate you I love you
我恨你,我愛你
I hate that I love you
我恨著喜歡上你的自己
Don't want to, but I can't put
我也不想這樣,但我就是沒辦法放下
Nobody else above you
沒有任何人可以取代你在我心中的位置
I hate you I love you
我恨你,我愛你
I hate that I want you
我恨著想佔有你的我
You want her, you need her
你想得到她,你需要她
And I'll never be her
而我卻永遠不會是她

I miss you when I can't sleep
在我失眠時
Or right after coffee
在一杯苦澀的咖啡後
Or right when I can't eat
或在我失落的吃不下飯時,總是會想起你
I miss you in my front seat
我想念著之前總是坐在我對面的你
Still got sand in my sweaters
還穿著我為你織的毛衣的你
From nights we don't remember
那個我們倆都忘了的夜晚
Do you miss me like I miss you?
你有像我一樣想我嗎?
Fucked around and got attached to you
在你周圍繞著,試圖去接近你
Friends can break your heart too, and
朋友有時也可能會讓你心碎
I'm always tired but never of you
我對生活中的一切感到厭煩,唯獨你是個例外
If I pulled a you on you, you wouldn't like that shit
如果我將真正的你從你身上拉出來,你應該就不再會是現在這種鳥樣子了
I put this reel out, but you wouldn't bite that shit
我把真正的你給救了出來,但你卻對它不理不睬
I type a text but then I nevermind that shit
我打了一段簡訊,但我就是沒辦法按下傳送
I got these feelings but you never mind that shit
我心中這些感覺你從來不會放在心上
Oh oh, keep it on the low
我們的關係依舊被你放在低點
You're still in love with me but your friends don't know
你心裡還是愛著我的,只是你的那些朋友不知道而已
If u wanted me you would just say so
如果你還是想和我在一起,儘管說出來就好
And if I were you, I would never let me go
如果我是你,我就不會輕易地放開我
I don't mean no harm
我的意思不是這樣就不會造成傷害
I just miss you on my arm
我只是懷念著你殘留在我臂膀的溫度
Wedding bells were just alarms
教堂的鐘剛剛響了
Caution tape around my heart
我將我的心圍起封鎖線
You ever wonder what we could have been?
你曾經想過我們的未來嗎?
You said you wouldn't and you fucking did
你說你絕對不會去做,而你也真的這麼做了
Lie to me, lie with me, get your fucking fix
用謊言安撫我,躺在我身邊,敷衍也好,試著修補我們之間的裂痕吧
Now all my drinks and all my feelings are all fucking mixed
如今我所喝下的不只是酒,還有我的悲傷,我的憤怒,我的痛,我的一切
Always missing people that I shouldn't be missing
我總是不自主地想著不應該去想的人
Sometimes you gotta burn some bridges just to create some distance
有時必須要斬斷一些思念才能創造出一點距離
I know that I control my thoughts and I should stop reminiscing
我知道我應該要控制我的想法,而我也應該要停止回憶我們之間的種種
But I learned from my dad that it's good to have feelings
但我從我父親身上學到的是,回想這些回憶雖然痛但就是那麼美好
When love and trust are gone
當愛和信任都不再存在的時候
I guess this is moving on
我想這是唯一能使我向前走的方法
Everyone I do right does me wrong
每個我認為是真命天子的人總是一次次的證明我的錯誤
So every lonely night, I sing this song
所以在每個寂寞的夜,我總是會唱起這首歌

I hate you I love you
我恨你,我愛你
I hate that I love you
我恨著喜歡上你的自己
Don't want to, but I can't put
不想這樣,但我就是沒辦法放下
Nobody else above you
沒有任何人可以取代你在我心中的位置
I hate you I love you
我恨你,我愛你
I hate that I want you
我恨著想佔有你的我
You want her, you need her
你想得到她,你需要她
And I'll never be her
而我卻永遠不會是她

All alone I watch you watch her
我靜靜的看著你看著她
Like she's the only girl you've ever seen
就好像她是世界上唯一一個女人一樣
You don't care you never did
你從來沒有注意過,從來沒有
You don't give a damn about me
連對她所付出的萬分之一都不曾給過我
Yeah all alone I watch you watch her
我就靜靜的看著你看著她
She's the only thing you've ever seen
她是你的世界裡唯一一個值得你去看的事物
How is it you never notice
為什麼你就是看不見
That you are slowly killing me
你正在慢慢地扼殺我

I hate you I love you
我恨你,我愛你
I hate that I love you
我恨著喜歡上你的自己
Don't want to, but I can't put
不想去愛,但我就是沒辦法放下
Nobody else above you
沒有任何人可以取代你在我心中的位置
I hate you I love you
我恨你,我愛你
I hate that I want you
我恨我愛著你
You want her, you need her
你想得到她,你需要她
And I'll never be her
而我卻永遠不會是她



评论

热门博文